Full fart i hingsflocken


Àsi och Hallgrim i galopp! Nej, han har tyvär ingen bra galopp igentligen... Men här är han FIN!
 
Àsi har stått i box en vecka för att vila sina framben. Vad han råkat ut för vet vi inte men en gissning är att han antingen skadat sig själv när han har busat i hagen eller så har han blivit sparkad av någon i flocken när dom lekt, villket dom gör ganska rejält och ofta :) Han har fortfarande "bulor" på utsidan av skenbenen men det är ingenting han verkar ha ont av, förmodligen blir dom kvar som överben och ett skönhetsfel. Så länge han inte är halt eller har ont utav dom är jag glad och nöjd, förmodligen han också!
 
Det är full fart på gården i övrigt också. Unghästarna grejjas med för fullt och lär sig fort! Även om dom ÄR duktiga och lär sig fort känns det stressigt, det är så mycket jag vill hinna med under deras 6 veckor här på gården!
Idag har jag använt Daladis som arbetshäst åt både Einar och Baltasar när vi tränade på handhästridning i paddocken. Daladis är pigg och kännslig i vanliga fall, och det blev INTE lättare att rida henne med en naffsande unghäst brevid. Det fungerade förhållandevis bra till slut, tur att unghästarna är fantastiska och lyssnar så bra, där finns det ingenting jag kan klaga på :) Daladis behöver nog bara vänja sig vid att gå med en annan häst så tätt brevid sig. För övrigt så går Daladis endast i ren tölt numera, vet inte vad som har hänt men det är känns helt underbart och hon är fantastiskt kul att rida. Håller tummarna för att denna trend håller i sig framöver :-)

Kommentarer
Postat av: Julia

Fin galopp kanske, men det är ju korsgalopp...

2010-05-10 @ 19:58:45
Postat av: Åsa

Jag menar ju det :) han har ingen bra galopp!! Men han är fin på bilden, tycker jag i alla fall :D fast det är klart.. det är ju min häst, hade vart tråkigt om jag tyckte något annat!

2010-05-10 @ 21:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0