Fredag, en lååång dag!


Yra, Tindra, jag, Baltasar, Einar

Dagen böjrade med att jag var och hämtade mamma på tågstationen i falköping vid 8, idag skulle det fotograferas minsann! Vi hade fantastisk tur med vädret, det var strålande sol under hela förmiddagen. Regnet kom först efter lunch när vi redan var klara :) Alla unghästarna skötte sig strålande bra och mamma lyckades ta fina bilder på nästan allihopa, det var bara Einar som inte ville fastna riktigt på bild... Men det gör ingenting, det är känslan att sitta på som räknas :) och DEN var bra! 
 

Baltasar
 

Yra
 

Einar
 

Tindra

 
Även Daladis och Harry fick vara med på bild. Daladis hade en "väääldigt stor, tung, brun häst på framdelen" dag... Men känslan att sitta på henne var också bra imellanåt, jag är nöjd med dom små sällsynta stunderna!
Harry skötte sig precis som Daladis bra under kortare stunder, han kan som INGEN annan lägga sig på i handen, SHIT! Ibland får man kännslan av att man bär fram hela hästen i tyglen, släpper man så faller han ihop i en hög på marken framför en.. Men precis lika bra som han är på att göra sig tung är han på att vara mjuk och lätt, när HAN vill måste tilläggas :-) Det känns som att jag börjar hitta knapparna på Harry nu i alla fall, dom tunga sträckorna börjar bli kortare och ersätts allt oftare med den mjuka trevligarer Harry. 
 

Daladis
 

Harry
 

Harry
 
Efter att ha ridit alla hästarna åkte jag om mamma hemåt mot Gråbo för att titta på VALPARNA och senare åka på min kusin Lynns student.
Min tidsplanering igår var precis som vanligt, helt åt skogen... Men jag han i alla fall med att gosa lite med valparna innan det var dags att ge sig av till student kalaset! Lynn var som vanligt söt och som alltid var kalaset välordnat och maten fantastiskt god :) Blev lite avensjuk när hon och hennes kille fick en lägenhet (köpt) inne i stan och en resa till malta... Men den avensjukan gick snabbt över, Lynn hörde att jag och min andra kusin Malin pratade om Twilight, och TRO DET ELLER EJ så hade hon alla Twilight böcker på engelska som hon inte tyckte om och tänkte SLÄNGA! I en påse på vägen hem hade jag fyra böcker :) lyckan var total! Efter att ha läst serien 3gånger på svenska ser jag fram emot att läsa den på engelska, lite variation i alla fall!
 

 
Dagen slutade inte här... men det känns som att inlägget börjar bli väldigt långt, vill ju inte att ni ska tröttna på att läsa!
 

Kommentarer
Postat av: jeanette

Underbart vackra djur allihop!!! :-)

Tack "mamma" för att du tog en massa fina bilder igår, så vi andra får se de vackra djuren i Falköping.

2010-05-29 @ 16:20:18
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

vilka snyggingar på första bilden :D

2010-05-30 @ 22:00:08
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0