Flugorna har vaknat!


Såhär tycker Valdis om flugorna... JOBBIGT!
 

 

Helt otroligt vad hon är lik sin mamma!!
 

Livet för en unghäst (och alla andra hästar!!), att få röra sig på en yta som är STOR och GRÖN tillsammans med en hel flock kompisar! Wow dom vet inte hur bra dom har det!
 

En bild på Åses egna väldigt dräktiga Dagmar! Dagmar är bedömd till 8.30 för ridegenskaper, hon är mamma till Baltasar som jag rider in under unghästprovet. 
 
Valdís är äntligen på plats i stoflocken hemma i Falköping. Hon har inte blivit accepterad i flocken "på riktigt" än, hon håller sig lite i utkanten men ser nöjd och glad ut. Inte så konstigt med tanke på allt härligt gräs som finns i hagen! 
Àsi som står i hingstflocken har blivit mycket bättre i sina ben och springer dagligen runt och busar med dom andra. Det är ganska livat i hingstflocken sedan en vecka tillbaka, då det släpptes in en ny ettårs hingst i hagen. Den nya hingsten är importerad från Belgien, han är snygg, rör sig smidigt, kommer att bli skimmel och är överlycklig över att ha fått så många jämnåriga kompisar att leka med. 
 
Arbetet med unghästarna rullar på, från att jag i stort sätt har haft panik för att allting går så långsamt medans tiden går galet fort, känns allting plötsligt väldigt lungt. JÖSSES jag har ju 10 dagar TILL på mig att rida hästarna! Med andra ord nästan dubbelt så många ridpass kvar som jag redan har gjort med hästarna. Det återstår att se hur långt vi kommer och vad examinatorerna kommer att tycka om arbetet, hur det än går så kommer jag att vara nöjd. Villka fantastiska unghästar jag har, dom kan jag inte skylla på i alla fall :-)
 
På ridhästfronten så kommer jag inte gå in så mycket på Daladís idag, hon är fortfarande lika fantastisk, om inte ännu bättre! Sedan några dagar tillbaka har jag börjat rida Hárekur, eller Harry som han kallas. Det är Jeanettes häst som jag fått den äran att rida :-) Han är maffig att sitta på och otroligt trevlig att rida när han vill... att han har gångarterna hyffsat på plats, en nacke som slår Daladís i längder och massor med tjock man på båda sidor gör det hela ännu trevligare! Är glad över att få rida så många trevliga hästar!

Får se om det hinns med någon mer uppdatering innan examination, förhoppningsvis!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0