Uppdatering, äntligen!


 
Den senaste tiden har jag inte hunnit uppdatera bloggen (som ni förmodligen redan har lagt märke till...) Men nu är jag på hugget igen!
Det här hänt en hel del på gården, arbetet med sommarens inridningshästar är i full gång och i veckan som kommer är det dags för uppsittning om allt går som planerat. 
 
Min mamma har tillbringat många av sina semesterdagar här på gården. Hon har ägnat dagara åt att ta kort på när jag arbetar med hästarna, diska, plocka undan tvätt i stugan och laga mat till mig både vid lunch och middag.. LYX! Men hon har fått lite härlig semester också, att bara sitta och njuta av solen ute i trädgården och slappna av i lugnet här ute på landet är underbart! 


Lokkur, en av unghästarna. Här mutas han med havre för att få honom tycka bett är toppen :)

 
I dagarna har jag fått besked om att jag är antagen till BYS hovslageriutbildning, självklart tackade jag JA till min plats! Nu ser jag med spänning fram emot hösten, livet blir lixom bara roligare och roligare :) trodde att ett år på strömsholm med avklarat godkänt C tränarprov och sommarens anställning på gården hos Åse var höjden av lycka. Men nu börjar jag tro att jag har haft fel, det kan bli ÄNNU bättre, det känns som att det här kommer bli BRA! 
 
Nedan ser ni bilder på Daladis (såklart) under torsdagens träningspass. Att hålla koll på sina ben och arbeta med både rygg och bakdel är JOBBIGT men OJ vilken bra träning! 
 

Bommar i trav utan inspännig som uppvärmning
 

Sedan enkel galopp bom med inspänning
 

"Trav hopp", travar in över första bommen fattar galopp och hoppar "hindret"
 

Hela övningen: travar in över första bommen, fattar galopp och hoppar sedan studs över två låga "hinder"
 
 
Har hunnit träffa syster och Marcus, Evelina och Johanna den senaste veckan. Det är härligt att umgås med kompisar :) det är någonting jag borde ta mig tid att göra lite oftare. Fler turer till Göteborg framöver kommer helt klart att inplaneras! Jag och Johanna var och såg Eclipse, SE DEN! 
 
 

Kommentarer
Postat av: maria

Jag kommer gärna och tar fler kort, kanske i slutet på veckan.

2010-07-05 @ 12:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0