Underbar lördag!


På väg till stallet.. Underbart härligt väder!
 
Idag började jag att jobba med Ella i ridhuset. Hon ville inte stå still när jag skulle sitta upp... så dagens träningspass började med uppsittning ca 10 ggr från varje sida tills hon snällt stod stilla och väntade. Haha det var nog ett jobbigare arbetspass för mig än för henne...
Jag började lungt i skritt, kollade så att hon lyssnade för start och stopp och fortsatte sedan med att flytta henne för skänklarna utmed fyrkants spåret. Hon känndes mjuk och fin och jag började snart med travövergångar, mest på spåret och på stora böjda spår. Longeringen har gjort underverk! Hon var mycket mjukare i kroppen och slappnade av jättefint i båda varven :) jag var tvungen att testa galoppen också...  inga problem i varken höger eller vänster galopp och hon hade en jättebra framåtbjudning :D 
 
Jobbade med Hrefna också... sprang runt i ridhuset med sadel på och tränade för att hon skulle vänja sig vid att ha den på ryggen (den kunde hon ju redan innan men...) provade även att longera i skritt och trav och det gick över förväntan trotts att vi inte fick hjälp och stöd av några väggar :) väl tillbaka i stallgången tränade jag att hänga på henne från båda hållen också, hon brydde sig inte alls om att jag stod brevid och studdsade eller att jag hände på ryggen. Skönt!
 

En bild på slottet... tyvär ser man inte hur fint det egentligen var
 

När jag skulle ladda över dagens bilder från filmkameran till datorn hittade jag bland annat den här gamla bilden på en väldigt dräktig Daladis! Kunde inte låta bli att lägga upp den... jag saknar min fina häst <3
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag pussade på henne när jag matade dom i morse och sa att du snart kommer och hämtar henne, hon såg nöjd ut. Annars är hon och Buzzin polare, dom äter i samma hög, om inte Embla vill äta med honom.

2010-01-25 @ 09:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0