Nu är det snart helg!


 
Idag har vi fått rida storhäst på lektion för Linda! Jag fick en gammal gäntlemann som hette Lotus, han var underbart mjuk och fin i munnen men tyvär inte lika kännslig för skänklarna.. men man kan inte få allt :)
jag förstår verkligen att folk rider storhäst! vad roligt det är att kunna sitta stadigt och rida! och vad mycket lättare det är att sitta ner i traven och galoppen :) UNDERBART!
 
Träningen med Hrefna och Ella går framåt. För Hrefnas del har jag i stort sätt bara tränat på att leda än så länge... jag har vart ute i "skogen" och sprungit med henne och tränat halter osv :) hon tycker helt klart att det är roligt när det händer någonting!
Jag har jobbat elle mycket från marken denna veckan, mest för att hon fortfarande är lite ojämn i sitt bakbens steg men även för att det är så mcket lättare för henne att hitta formen i traven, och det är precis det vi jobbar med nu. Jag vill ha samma härliga kännsla i traven som jag har i skritten :) Jag behöver nog helgen på mig att få Ella att slappna av i trav... efter det är det dags att börja med tölten på riktigt! om hon går med jämna bakbens steg vill säga... 
 
VILL HEM OCH RIDA MIN GRODA! Men... hon är verkligen värd en ordentlig vila
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0