IDAG SKINER SOLEN!


Idag är jag lycklig! alla hästarna har gått SUPER och jag hittade en hög med tuschpennor när jag städade :)
 
Dagen började med lektion för Johan, jag och Krumme tränade samtidigt som Sebastian och Villimey.
Jag och Krumme har inte tränat tölt sedan innan jul... men oj vad han kämpade på bra :) han har ALDRIG gått så bra och vart så MJUK i tölten :D det går bara bättre och bättre med ALLT när det gäller Krumme nu för tiden.. när ska det börja gå sämre igen?! det kan ju inte alltid gå framåt, eller? Fantastiskt kul att rida tölt när han blir så otroligt lätt mjuk i alla fall! Jag tror att alla i klassen är väldigt nöjda med dagens lektioner för Johan, han är fantastisk helt enkelt.
 
Tanken var att Ella skulle få en lugnare dag idag med longering i ridhuset.. men Emma frågade om jag inte ville med ut och rida en vända i det härliga soliga vädret och jag kunde bara inte säga nej! Jag är glad att jag följde med ut, Ella känndes jättefin och både jag, Emma och hästarna tyckte det var roligt att trava fram i snön i skogen :) Ella är så otroligt trevlig! Hon går i det tempot man ber henne om tills man ber henne göra någonting annat... vill man galoppera så tvekar hon inte en sekund, och vill man stanna så rätar man upp sig och hon tvärnintar :) haha det går framåt vågar jag nog påstå!
 
Johan ville se våra unghästar jobbas från marken så det blev inte så mycket nytt för Hrefna idag. Det var nog tur det med tanke på hur mycket nytt det var att titta på i ridhuset idag.. halva klassen på läktaren och en konstig gubbe på en stol i hörnet... Emma hjälpte mig att sitta i sadeln medans jag ledde runt Hrefna i ridhuset, som vanligt är det allting annat runtomkring som är farligt.. ryttaren som sitter på är hon inte ett dugg rädd för :)
 
UNDERBARA HÄSTAR!
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Underbara bilder du ritar!

2010-01-31 @ 10:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0