Duktiga hästar

I dag red fick jag rida lektion själv på Krumme för Helene, och det var så himla kul! Han är så otroligt rolig att rida när han är lätt och fin i munnen och verkligen VILL göra sitt bästa! Jag hoppas verkligen att denhär lättheten och arbetsviljan håller i sig hela terminen :) allting blir så mycket roligare då!
Ella har fått vila idag och i helgen, får se om veterinär Nina hinner kolla på henne under veckan eller inte... hur som helst så kommer jag att longera henne imorgon och fortsätta arbetet lite lungt från marken så länge hon är glad och positiv!
 
Idag har Emma hjälpt mig att "hänga" på Hrefna i stallgången. Så mycket mer blev det inte gjort med henne idag, jag vill att hon ska få ta det lungt in i mellanåt så att det inte blir för mycket nytt på en gång... hon är ju precis som dom andra unghästarna inte van vid att bli så mycket hanterad!
Hrefna regaerade precis som väntat ingenting på att få upp Emma på ryggen, hon är inte rädd för nått och positiv till det mesta den lilla hästen :)
 
nedanför kommer lite bilder på Simsar som numera bor tillsammans med mig i lägenheten. Han verkar tycka att livet som innekatt är toppen, han gör inget annat än att äta och sova hela dagarna... det förtjänar han, nu har han fått bli "pensionär"
 

såhär mycket tycker Simsar om att ligga i sängen...
 

å såhär spännande är det att klättra i min garderob...
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sicken go katt! Hoppas du har det bra där uppe, det verkar så :) Kram

2010-01-19 @ 07:28:49
URL: http://www.metrobloggen.se/emsfort
Postat av: Faster Anna

Vilken goding du har i garderoben! Ha det så bra!

2010-01-22 @ 03:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0