"Tränarfortbildning" med Kyra Kyrklund


Idag började stalltjänsten igen.. Denna veckan är unghästarna på plats, så det blir en hel del mer jobb och mycket mer skit att mocka men det ska bli KUL att böjra jobba med dom :)
Det är bestämt att vi ska vara två st på varje häst, vi har med andra ord inga "egna" hästar förens till våren.
Jag och Emma ska jobba ihop med valacken Glaumur (bild kommer snart!) han verkar vara en trevlig häst, och till skillnad från Karin och Julias unghäst så är han lagom stor.. deras är bara ca 125! Haha SÅ söt :P ser ut som en shettis, fast i B ponny format :) 
 
Idag har vi suttit med på tränarfortbildning för Kyra, det var många jättefina hästar vi fick se göra fina och avanserade rörelser men eftersom att vi elever bara var åskådare som satt på läktaren (fortbildningen var för B-instruktörerna som satt nere i ridhuset) så var det inte lika intressant att hänga med i själva "undervisningen", men lite inspiration får man ändå, det är inte varje dag man får se så fina hästar i både piaff och passage!
  
Efter skolan och stalltjänsten så åkte jag till Kolbäck och packade ut min bil som har vart FULL PROPPAD med möbler och en massa andra nödvändiga -bra att ha- grejjor, det kommer att bli toppen! Är jätteglad att jag fick lägenheten i Kolbäck :D
Nu behöver jag bara en säng, en soffa (går ju att klara sig utan men..) och en dammsugare så att jag kan städa nång gång ibland när jag får tid över. Förmodligen inte alltför offta 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0