Sits träning


 
Idag har vi haft sits och balans träning för Helene i ridhuset.
Jag, Sara och Anna turades om att rida och longera Krumme och Teitur, båda hästarna har en ganska stor trav men dom är väldigt olika... Krummes är ganska "stötig" medans Teitur svävar fram :)
Vi hade Saras Hrimnir sadel till båda hästarna, det var VÄLDIGT halt att rida i den sadeln när man är van att rida i mockasadel där man sitter som klistrad! Jättenyttigt att träna på, det var svårt i början men blev bättre på slutet.
Krumme som fick gå inspänd i trav på ganska liten volt i ca 30 minuter gick så himla fint! Han jobbade på jättebra i slutet och man såg verkligen skillnad från i böjran av passet :) han är så duktig!


 
Efteråt red jag Daladis i paddocken, idag gick det inte alls bra... hon var nog trött efter helgens uteritt med Sara och Teitur, hon ska få vila imorgon. Även om ridningen inte gick bra och hon inte lyssnade ALLS som hon brukar göra så gör hon mig så glad! Min fina lilla häst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0