Hästarna från St. Lundby prästgård, och Buzzin..

Igår var jag, Martin och mamma och hälsade på Valdís i Björketorp. Hon såg ut att ha det väldigt bra i hagen med sina kompisar, mat fanns det gott om, precis som sin mamma är hon väldigt rund :) den 18 oktober är det dags för "föl och unghästmönstring" i Björketorp, får se om jag lyckas ta mig dit och jaga runt Valdís några varv.. det hade vart kul eftersom att alla andra föl och unghästar i hagen ska vara med!
 
Under dagen så hade Tina snällt nog tid att köra hem Aska och Àsi till oss, Aska har stått på betäckning hos dom och nu var det dags att åka hem. Det var inga problem att lasta, bara att viffta lite med en morot så springer Aska på :) så skönt med en lättlastad häst! Inga problem att släppa in dom i hagen igen heller, Àsi var lite blyg för dom andra hästarna men det går nog över fort.
 
Sara har ryckt manen på Buzzin, det är ju en helt ny häst! Jättefin blev han :) nu ser han ju nästan ut som en "vanlig" häst :P
Så med andra ord har det vart MYCKET hästar idag, speciellt för Marin som inte är så van.. men det har vart kul att få träffa ALLA våra hästar :D


Àsi från St. Lundby prästgård


Luna från St. Lundby prästgård


Jag och Valdís från St. Lundby prästgård

Saras Buzzin Laday

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0