ÄNTLIGEN har jag internet!



Matilda, Embla och lilla Luna (Emma har tagit bilden)
 
Just nu sitter jag i vårat fikarum i stallet på löten efter stalltjänsten och försöker ta igen flera dagars olästa mail eftersom att jag inte haft internet sedan i lördags!
Det var en glad överaskning att öppna mailen och se att jag fått bilder från mamma på Aska, Àsi och andri och en massa bilder från Emma på Embla, Luna och Buzzin! Just nu längtar jag hem, vill klappa på alla hästarna... framför allt Àsi och min lilla Váldis (som Jeanette sickade MMS bilder på nu i eftermiddags, TACK!)


Luna och Embla full fart i hagen (Emma har tagit bilden)
 
Bilden ovan är på Embla och Luna i hagen "på andra sidan vägen" som vi brukar kalla den, det har gått fyra unghingstar (stora hästar) i hagen under våren/sommaren men det syns inte på betet... nästa år behöver vi nog fler hästar för att beta ner det lite! Men det blir ett bra vinterbete för våra hästar :) OJ vilken lyx att få gå i den stora hagen hela vintern.
 
Det har hänt så mycket nu i början på veckan att jag inte vet vart jag ska börja riktigt...
Jag kan börja med att jag fick flytta till mitt rum i "Nya plugghästen" i lördags, det är väldigt fint och frächt, som ett litet hotellrum :) synd bara att alla 14 elever delar på EN spis (!!) det är med andra ord fullt i köket ganska ofta, eller ja.. man ser disken och maträsterna efter folket som har vart där i alla fall!
 

Sebastian, Emelie och jag i smedjan

I söndags var det "kräftskiva" i smedjan där Emma, Karin och Anna bor. Alla tog med sig egen mat och dryck, det var trevlig och pratades mycket. Jag stannade inte så länge.
 
I måndags flyttade Daladis från stallet i Sörsylta till stallet ute på löten. Hon delar box och hage med Krumme och båda två blev kära med en gång :) SKÖNT att slippa strul, för man vet ju aldrig med ston..
Eftersom att Daladis fortfarande är svullen i hasen så har jag bett stallförman Sandra att boka veterinär tid åt henne, det blir på torsdag kl 13, skönt att kanske äntligen få svar på vad det är för något så att hon kan bli frisk så att vi kan börja träna!
 
Denna veckan hade vi även ett dressyr demo på schemat, jag tog en del bilder men kan tyvär inte lägga upp dom nu.. Under demot gick dom igenom alla grunder i dressyren, renodling av hjälperna och utveckade detta genom utbildnings skalan ända upp till grand prix nivå (här går det undan!) vi fick se en 4åring och en 6åring bli ridna under demots gång, vi fick även se en äldre valack utföra alla svåra rörelser så som passage, piaff och galopp ombyten i varje steg osv. Otroligt kul och inspirerande att titta på!
Nästa vecka är det dags för hopp demo, det ska bli kul det också men jag längtar redan tills veckan därpå när det är dags för dressyr demo igen.


Kommentarer
Postat av: Riggan

Vilken underbar bild på Luna och Embla! Snacka om glädje!

2009-09-04 @ 21:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0