Ännu en underbar dag på Strömsholm



I morse när jag vaknade var det klarblå himmel när jag tittade ut genom fönstret, men under eftermiddagen kom det regn precis som väderleksrapporten visade.. Typiskt, men man ska väl inte klaga :) för stalltjänsten var redan slut och jag satt inne och gjorde läxor (försökte i alla fall..) När jag tittade ut genom fönstret på eftermiddagen så såg det ut som på bilden ovan, STRÖMSHOLM säger jag bara!
 
Idag har vi fått rida lektion för våra klasskompisar Sara och Jessica, dom hade en bra lektion om renodling av hjälperna, det är PRECIS vad Krumme behöver :) han hade nog träningsverk sedan igår stackarn, han var lite seg idag men gjorde som vanligt sitt bästa. Snällare häst får man leta efter!
Efter ridlektionen så red jag ut på Daladis med Jessica och Demantur, en härlig ridtur över "ängarna" med både "tölt", grisepass, trav, galopp och pass :) Daladis tyckte om att få komma ut och se lite annat än rundvolten och paddocken, i helgen är det Krummes tur att få komma ut i naturen!
 
I kväll har jag varit hos Sara och tittat på Idol. Sara som är så duktig på att baka hade gjort äpplepaj med aldeles nyplockade äpplen från kursgårdens äppleträd :) på vägen till Sara åkte jag förbi affären och köpte vaniljglass, vilken underbar kväll :D

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt att du har det bra men jag saknar dig allt i Skara. I och för sig gör jag LIA nu men ändå ;)Ni verkar ju ha det underbart! Kram

2009-09-17 @ 12:13:43
URL: http://www.metrobloggen.se/emsfort

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0