Aerobics träning

Idag har vi alla ridit lektion för Helene under förmiddagen, eftersom att Anna i klassen var ledig och Emelie inte kan rida "ordentligt" än så fick vi rida lektioner med bara 2 i grupperna :) Det var jätteskönt att bara var 2 i ridhuset, nu har man ju nästan vant sig vid kaoset med 5st i gruppen.. vissa hästar springer FORT och andra INTE, det blir mycket att tänka på när det är många i ridhuset!
 
Lektionen för Helene gick toppen bra för mig och Krumme, Krumme har stått hela helgen eftersom att han gick så hårt förra veckan (den veckan också...) men ändå kändes han super mjuk och fin, duktig häst :)
Idag gjorde han verkligen sitt bästa, han blir SÅ mycket roligare att rida när han blir så mjuk och trevlig i både sidorna och munnen, det märks STOR skillnad i alla fall.
 
Efteråt passade jag på att rida Daladis i ridhuset, hon ville inte alls vara med idag, bara slår mot bettet och har onödigt mycket fart på benen. Jag bad Tina att rida henne lite och känna på henne (Tina har ridit mycket unghästar och betydligt mycket mer erfarenhet än vad jag har) och hon tyckte att jag skulle backa tillbaka lite, bara göra enkla volter och få henne att acceptera det helt enkelt :)
Att få henne att slappna av har ju vart det jag har försökt att jobba med ända sedan hon kom hit.. men nu blir det KORTA och helt okomplicerade ridpass en tid framöver :) DET SKA VARA KUL ATT JOBBA!
 
På kvällen var det dags för aerobics träning för alla frivilliga (det är gratis för oss som bor på Strömsholm) och vi var 4st från klassen som gick. OJ det var KUL! Det var jättesvårt att hinna med att uppfatta vilka övningar man skulle göra innan läraren bytte och gick vidare till nästa.. men det var jätte roligt och nyttigt, man får ju lite bättre koll på både armar och ben efteråt :) det blir nog aerobics på chemat alla måndagar från och med nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0