Veterinärbesiktning och avelsbedömmning


Oj det har vart fullt upp nu några dagar, ridlektioner i skolan får både Helene och Linda och en jäkla massa cycklande för min del fram och tillbaka till Daladis i sörsylta. Självklart är det alltid motvind, oavsett vilket håll jag cycklar... (?!)
Svullnaden i Daladis has har fortfarande inte gått ner, men jag har ridit lungt i tre dagar nu eftersom att hon inte är halt och är pigg och glad, skolveterinären ska få titta på henne på tisdag när jag flyttat upp Daladis till skolan.

I förrgår fick jag reda på att jag inte kan göra mitt unghästprov hos Åse i Falköping, det ligger för långt bort helt enkelt.. Vart ska jag ta vägen nu?? Ingen aning, men av erfarenhet under det gångna året så vet jag att saker och ting alltid löser sig, allting har en mening! Så jag är inte så orolig, ÄN i alla fall!


I väntan på att veterinären skulle komma
 
Idag var det veterinärbesiktning av våra skolhästar på chemat, alla hästar skulle kollas och bli "godkända" både på rakt och böjt spår. Som tur var gick alla hästar igenom :)
Efter veterinärbesiktningen gick alla upp till lerladugårdens "kök" för att fika, för idag är det nämnligen Sara Olsgärdes födelsedag och till allas stora lycka hade hon bakat en underbart god tårta :D hon bjöd även på hembakta bullar som hon gjort under helgen, oj vad gott det var! Grattis Sara!

I eftermiddags började avelsvisningen här på Störmsholm, det var fullt med hästar och folk i alla stallarna på Löten.
Eftersom att jag som vanligt cycklade till Daladis direkt efter skolan så missade jag nästan alla hästarna som visades idag, jag hann se 2 och en halv visning, den sista visningen gjordes av Johan Häggberg som är med på bilden ovan.
Jag hoppas att jag hinner åka bort och titta på fler fina hästar under helgen!

Kommentarer
Postat av: Riggan

Hej Åsa!

Tråkigt att du inte kan göra unghästprovet hos Åse, men du skall se att det löser sig! Kan skolan hjälpa dig att få någon plats i närheten? Hoppas det! Men som sagt, det mesta löser sig!

Kramar

Riggan

PS. Vår byscha på Gautibanan är ommålad. Har inte varit och kollat ännu, men åker dit på söndag och då rapporterar jag hur det ser ut! DS.

2009-08-28 @ 21:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0