Söndag = Stängt


Tur att man har en egen kamera så man kan ta egobilder på sig själv!
Jag i Köping
 

Idag började jag dagen 06.30 med att ta bilen ut till Utnäslöt och fodra Krumme, han fick äta frukost ute i hagen medans jag mockade boxen. Pedantiskt nogrann som vanligt var jag och mockade bort ALLT som var smutsigt och soppade upp allt kissigt spån från golvet för att spånet ska hålla sig ljusgult, synd att jag inte kan vara lika nogrann när det gäller allt!
Krumme såg nöjd och gladare ut idag, idag hade han andra hästkompisar att titta på längre bort i andra hagar i alla fall, så helt ensam var han inte.
 
Efter fodringen åkte jag tillbaka och fodrade mig själv, det blev frukost i form av en svart banan och två mackor. I brist på annat att göra i väntan på att affärerna skulle öppna i Köping så satte jag mig en stund framför datorn och VIPPS så blev denna bloggen till!
När klockan var ca 10.00 satte jag mig i bilen och startade färden mot Köping, väl där insåg jag att allt var stängt. TYPISKT jag som behövde köpa en cyckelpump för att pumpa däcken och ett cyckel lås så att jag kan ha cyckeln ute som alla andra och inte behöva ha den ståendes brevid sängen..
Det var otroligt fint i Köping, och när jag ändå var där passade jag på att ta en vända på gatorna mellan affärerna.
Det får bli en tur till Köping imorgon också när affärerna förhoppningsvis är öppna!
 
Jag åkte ut till Utnäslöt för att luncha Krumme och se så att han hade det bra, när jag kom dit var det transporter och töltande islandshästar överallt.. OJ det var annat än igår när det var helt öde! Tydligen var det någon pågående kurs på ovalbanan.
Nu hade Sara (som jag ska dela rum med) kommit med sin häst, en vacker moldott valack på 6år. Skönt för då slipper Krumme stå ensam i stallet inatt! Efter att ha luchat Krumme så åkte jag hem och åt lunch själv också, sedan åkte jag ut till Daladis i Sörsylta. Tyvär fick syckeln vila idag, det blåste storm och med punktering på däcken hade det tagit LÅNG tid att cyckla till stallet och jag hade garanterat vart helt slut! Jag tänkte inte rida Daladis idag, men när jag väl kom dit så ångrade jag mig, hon och dom andra två hagkompisarna stod vid grinden. Jag skrittade ut en runda på grusvägarna runt om stallet, det tog nästan 1,5 timme, hon var som vanligt lite stressad men skötte sig hyffsat bra med tanke på vinden och att det är ett helt nytt ställe men jag är glad att jag INTE red i barbacka padden!
 
Jag och Sara börjar förbereda oss för att åka ut till Utnäslöt igen för att ta in hästarna och fodra, jag tror att det är många utav de andra elverna som har kommit med sina hästar under dagen, får se om vi träffar några i stallet!


Köping                                                                               Strömsholm slott

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Åsa! Såg på facebook att du ska börja blogga! skitkul! jag kommer defenitivt att följa den!

Kram

2009-08-16 @ 18:29:38
URL: http://www.metrobloggen.se/emsfort
Postat av: Maria

Hej,

Skönt att det händer något på hemsidan igen.....

Lås har jag, men vet inte om du har lust att vänta tills jag kommer i september.

Kul med blogg, glöm inte bilder....

Kram från alla fyrfotingar och mig.

2009-08-17 @ 09:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0