Nu har han äntligen kommit!

Luna inspekterar fölisen. Till höger mamma Aska
 
Efter LÅNG väntan har han äntligen kommit!
Det var Sara och mamma som hittade den lilla svarta hingsten i hagen igår förmiddags, typiskt att han skulle komma bara två dagar efter att jag flyttat till Strömsholm, nu får jag ju inte klappa på honnom förens om flera veckor.. Tur att mamma och Sara har kamera och kan ta kort och skicka till mig i alla fall :)
Nu återstår bara namngivningen, det lutar mot Viking eller Lettir, har inte bestämt mig ännu så vi får se vad det blir!
Har ni några förslag på bra hingst namn så får ni gärna höra av er!
 
Idag var första "riktiga" dagen i skolan, vi har delat upp klassen i två grupper med 5st i varje grupp. I morse var det min grupps tur att ha "stalltjänst", så jag och min rumskamrat Sara satte oss på cyckarna halv 7 i morse och begav oss till stallet. Eftersom att vi var så många som delade på stallsysslorna så gick det jättefort och smidigt att sköta både mockning och packning av alla foderpåsarna.
Efter lunch var det dags att rida lektion för Helene för första gången, det blev bara en "repris" av ridprovet som vi gjorde i våras, hon ville bara se hästarna i de olika gångarterna och se hur vi red. Det gick som väntat inte höjdar bra med Krumme eftersom att han har stått så mycket i slutet av sommaren och jag inte har hunnit "hitta knapparna" på honnom än, men han skötte sig och gjorde det jag bad honnom om :) Nästa ridlektion blir inte förens på torsdag, och då ska vi rida för en "vanlig" dressyr tränare som heter Linda. 
 
Efter ridlektionerna passade många av oss i klassen på att sitta på läktaren i röda ridhuset och titta på när Eyolfur med flera höll på att planera clinicen som kommer att hållas den 12-13 september. Det var många bra ekipage som ex. Åsa Nevader på Oskastainn som tränade för Eyoulfur i ridhuset, kul och faktiskt väldigt lärorikt! Det blir spännande att se hur dom kommer att lägga upp det på clinicen!

När allt var klart i stallet och vi tittat klart på Eyolfur för dagen så tog jag bilen till Daladis i Sörsylta. Anledningen till att jag tog bilen var för att jag ville ha med mig sadeln, men när jag väl kom dit så regnade det så mycket och Daladis var fortfarande tjock i vänster has så jag ångrade mig och tog en promenad med henne istället. Det blev en ordentlig runda som tog en timme i ganska raskt takt, varken jag elle Daladis tyckte det var jättekul att vara ute i regnet men det var skönt efteråt när vi var tillbaka och eftersom att hon inte är halt så måste hon ändå röra på sig, hon har ju några extra kilon.. Min fina häst :)
Imorgon ska vi ha "prov" på säkerhets policyn här på Strömsholm, så nu måste jag nog ta fram häftet och börja plugga!


      
Söta gardiner i "matsalen" har vi alla fall :)     Så här ser i stort sätt alla småvägar ut här..
                                                                            Det svänger!

Kommentarer
Postat av: Riggan

Hej Åsa!

Du verkar ha funnit dig väl tillrätta, jätteroligt! Vad jag förstår så cyklar du en hel del, det är ju kanon för kondisen. Vilken tur du har att kunna kika på Eyolfur, han skall tydligen vara något alldeles extra!

Din/er lilla hingstunge är verkligen bedårande gullig och jag tycker att Viking är ett jättefint namn. Det är Lettir oxå, men jag tycker nog att den lille killen ser ut att komma att bli en riktig Viking!

Ha det jättebra, vi hörs snart igen!

Kramar

Riggan

2009-08-19 @ 22:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0