Nu är veckan snart slut..

En söt och ganska rolig bild på Dalaids från dagens promenad :)
 
Oj vad fort dagarna går! Snart är det redan första helgen här på Strömsholm, för mig blir det lungt, jag behöver bara rida Krumme och promenera Dalis och sedan ska jag slappa!
I helgen är det Julia och Sebastian som har stalltjänst, så jag behöver inte ens mockan min egen box!
Ibörjan var jag väldigt tveksam till att låta andra mocka boxen, jag vill ha RENT i min box, INGA kvarglömda skithögar ska finnas, men efter denna veckan så har allt visat att dom är minst lika noggranna som jag med mockningen :) vet inte om det beror på att dom inte vågar något annat såhär i början på terminen men jag hoppas det håller i sig!
 
Idag har vi ridit lektion för dressyrtränaren Linda, vi tränade "avdelningsridning" som man använde förr och som man fortfarande använder mycket i riskolor idag.
Vi tränade ridvägarna så att alla verkligen kunde rida dom korrekt, i både skritt, tölt, trav och till och med galopp :)
Linda var OTROLIGT petig med sittsen, ingen "slappe ridning" här inte! OJ vilken bra sits alla i klassen kommer ha efter ett års lektioner med Linda, skönt att ha någon som "petar" på en när det behövs!
 
Sedan tränade vi "häst vid hand" med stall chefen Sandra, mest för att hon ville se att alla hade koll på sina hästar inför veterinär besiktningen nästa veckan som alla hästar måste vara med på.
Det gick bra för alla, alla hästar skötte sig bra. Jag tror att det berodde på att dom precis som vi var trötta efter lektionen med Linda!

På kvällen gick jag som vanligt ca 1 timmes promenad med min fina Daladis :) idag var hon väldigt pigg och frammåt och hade öronen spättsade mest hela tiden! Hon är fortfarande svullen i benet men inte halt.. ska vänta med att visa henne för veterinären tills när vi flyttar upp till Utnäslöt (där alla "våra skolhästar" står) för där får vi rabatt eftersom att det går genom skolan!
Imorgon blir det en ganska lugn dag, skönt för det har blivit sena kvällar alla dagar hittils denna veckan, vi slutar 12!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0