Helene Blom rider



Idag hade vi bara en lektion på schemat, och det var ridning! Idag skulle Helene prova att rida våra hästar för att känna igenom dom i tölten och känna eventuella "problem" så som låsningar i sidorna osv.
Alla tyckte att det var jättekul att se Helene rida deras hästar, det blir ju helt klart skillnad när hon sitter upp och rider dom...
I början när Helene red Krumme var han (som vanligt) ganska stel och hade svårt att få med sig kroppen, men OJ vad mjuk och fin han blev i slutet :) jobbade till och med bra i ganska kort tempo i tölten! Han är duktig den lilla hästen.
 
Efter skolan idag som slutade 12.00 åkte alla i klassen åt olika håll, många åkte hem, andra till kopisar eller bekanta. Kvar blev bara Jag, Jessica, Julia och Sebastian, snällt nog frågade dom mig om jag ville åka med till Västerås och gå på stan och DET kunde jag ju inte säga nej till!
Väl i Västerås började vi med att äta på Subway, jag beställde en baguette med kycklingbröst, bacon, sallad, och vitlöks sås *mums* helt OTROLIGT gott var det men OJ vad dyrt!
När alla var mätta i magen gick vi runt i affärerna i stan, DET ÄR MÅNGA. Jag gjorde ett Rea fynd och köpt ett fint linne för 39kr, och när vi gick till Akademibokhandeln för att Sebastian skulle kunna köpa sig ett skrivblock kunde jag inte låta bli att köpa den första pocketboken i Twilight serien.
Efter 3,5 timmar i Västerås började vi resan hemmåt.
 
På vägen hem stannade vi till vid Willys så att Jessica, Julia och Sebastian kunde köpa chips och godis.
När vi ändå var i affären så passade jag också på att handla lite, jag köpte bröd så att det finns för nästa vecka, en konservöppnare (som jag upptäckte att jag inte hade när jag skulle öppna en burk krossade tomater i början på veckan...) och två omgångar med Frys/micro burkar så att jag slipper lägga min mat i vita sop påsar när jag ska frysa in den! När vi kom hem var klockan redan ca 19.30 så jag skyndade mig upp till stallet och tittade till Daladis innan jag åkte hem och la mig i sängen och slappade. Imorgon ska jag sova LÄNGE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0