Första helgen


Fina Lettir! Lägg märke till glittret på hovarna :)
   
I slutet på förra veckan fick jag ett trevligt mms av Nora Hägglöf som numera bor på Gotland och äger våran "gammla" häst Lettir frá Djupadal, hon skickade med en jättefin bild på honnom. Det är så kul och skönt att se att han har det så bra! Den hästen OM NÅGON förtjänar verkligen att bra liv, OJ vad han har fått jobba och slita för många olika hästföretag och vilka JÄTTE problem han har haft med sina musker (eller snarare "inte muskler", eftersom att han alltid varit smal och ranglig över ryggen, bogarna OCH rumpan) och sin spatt och sitt eksem som han har haft så ont av..
Nu slipper han både tjocka gubbar och tanter på ryggen OCH sitt eksem :) helt underbart att han har fått det såbra!
 
Tillbaka till Strömsholm igen:
I lördags blev det inte mycket gjort.. jag började dagen vid 12.00 med att cyckla ut till Daladis och motionera henne. Idag red jag första gången på länge, det var jätteskönt och roligt :) hon är så duktig min lilla häst! Eftersom att hon fortfarande är svullen i hasen så red jag bara halva rundan och gick resten hem, även om hon inte är halt så vill jag inte belasta henne för mycket, hon har ju redan ganska många extra kilon att bära runt på...
Idag hade leveransen från Börjes Tingsryd kommit också :) dom andra tjejerna i stallet hade beställt en hel kartong med grejer, jag hade bara beställt en lädergrimma (så att Krumme får åka med en hel nästa gång..) 
Lädergrimman jag beställde kostade BARA 159kr och var mjuk och smidig som vilken annan svindyr lädergrimma som helst!! Så för guds skull ÅK TILL BÖRJES och handla BILLIGT eller beställ över internet! 
 
                                                         
 
Som vanligt går tiden fort och klockan blir mycket när man springer runt och velar i stallet, så jag cycklade direkt vidare till Krumme för att rida honnom också.
Jag ville känna på honnom i tölten efter lektionen igår när Helene red så jag tog en vända i ridhuset. Jag började att mjuka upp honnom i skritt länge så att han verkligen var mjuk innan jag började med tölten, och det gjorde susen! Han gick jättefint :) så det blev inget långt tränignspass men han blev ändå genomsvett pga värmen i ridhuset, så när vi kom in i stallet igen spolade jag av honnom med ljummet vatten. Det tyckte han om!

Idag (Söndag) har jag haft en riktigt slapp och skön dag, jag har legat och läst i min nya Twilight bok som jag köpte i fredags. Det är farligt att börja läsa en bra bok, MAN BLIR FAST!
Efter lunch var jag tvungen att slita mig från boken och ta cyckeln ut till Daladis, det blev samma runda som igår, halva red jag och halva gick jag.
När jag kom tillbaka efter ridturen så såg jag att stallägare Sannas shettis hingst Jolly rivit staketet och sprang runt bland dom andra hästarna och tokade sig..  jag försökte ringa Sanna men hon svarade inte i telefon så jag fick laga staket (väldigt provisoriskt) och jaga galna shettisar en stund, tur att dom är små och söta i alla fall.
 Allt löste sig och var i sin ordning lagom tills när Sanna kom till stallet en stund senare, men hon får nog lite jobb med att laga det där staketet.. massa trådar kors och tvärs och trasiga stolpar.. ojoj
 
Senare under kvällen efter att jag vart i Kolbäck och handlat lite mat på Hemköp (svindyrt) så åkte jag ut till Krumme och longerade honnom lite i rundvolten. Han var duktig och lyssnade, som vanligt gjorde han sitt bästa! Efter att jag sagt godnatt till hästarna i skolstallet så åkte jag hemmåt, nu blir det en kväll med ännu mera Twilight!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaga hästar på rymmen och laga staket, fick du ju träning på innan du åkte, tur att det var små lurvisar i stället för stora kameler, eller hur.



Ha det bra i veckan.



Maria

2009-08-23 @ 21:28:07
Postat av: Sebastian

En sån lädergrimma hade jag.. Den höll i typ ett halvår. Andra tävlingen som den var med på gick ringen under hakan av när hästen stod uppbunden.

2009-08-23 @ 21:43:35
URL: http://sebastiannordlander.blogg.se/
Postat av: Olga

Hej Åsa!

Verkar som du har det bra på skolan=) Vad roligt!



Kram Olga



Ps. Din Gautijacka hänger i vårat stall..ds

2009-08-24 @ 16:15:17
Postat av: Anonym

Hej Åsa! det är kul att läsa din blogg, du verkar trivas på skolan som fisken i vattnet =)

jasså har du börjat läsa twilight, själv har jag redan läst alla böcker ;)

vi får se till att gå och se 2an på bio när den kommer ut!

hör av dig när du är i gråbo =)

2009-08-24 @ 19:43:19
Postat av: Evelina Olsén

Det var Evelina som skrev de inlägget, glömde skriva det haha :D

2009-08-24 @ 19:44:15
Postat av: Åsa

Kul att ni läser i bloggen allihopa :)

Olga: VA SKÖNT! Den har jag letat efter LÄNGE.. fast, det gör inte så mycket för tillfället.. för jag har "lånat" Saras :)



Absolut Evelina :D den MÅSTE vi se! Vilket datum går den på bio?? var det nu i höst eller inte förens nästa år? har noll koll på läget som vanligt



Ha det bra allihopa :)

2009-08-24 @ 20:34:47
Postat av: Jenny

Härligt att höra att du har det bra! (utan oss BYSare, snyft!)Vilka hästar är det du har med dig,är det de du har haft tidigare? Kram

2009-08-25 @ 12:07:24
URL: http://www.metrobloggen.se/emsfort
Postat av: Emma

Hej Åsa

Kul att läsa din blogg och om vad ni gör där:)

Härligt att se en så vacker Lettir saknar faktiskt honom väldigt mycket:(

kram Emma

2009-08-25 @ 19:35:01
URL: http://famjonson.homeip.net/emma/
Postat av: Riggan

Hej Åsa!

Det är verkligen jätteroligt att läsa vad du har för dig. Det verkar som du cyklar mycket, i motvind, men det är bra att förena nytta med nöje!

Tycker precis som du att det är underbart att tappra Lettir har fått det så bra!!!! Han har verkligen fått kämpa sig genom livet och har alltid ställt upp! Skönt att han slipper tunga gubbar och tanter på ryggen! Hälsa Nora om du pratar med henne!

Ha det jättebra!

Kram till dig!

Riggan

2009-08-28 @ 21:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0